آکادمی خان از این مرورگر پشتیبانی نمی کند.[بستن]

ساخت وبلاگ

برای استفاده از آکادمی خان باید به مرورگر وب دیگر ارتقا دهید. برای شروع به روزرسانی فقط یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.

اگر این پیام را مشاهده می کنید ، این بدان معنی است که ما در بارگیری منابع خارجی در وب سایت خود مشکل داریم.

اگر پشت فیلتر وب هستید ، لطفاً اطمینان حاصل کنید که دامنه *. kastatic. org و *. kasandbox. org بدون انسداد هستند.

محتوای اصلی

کتابخانه فیزیک

Course: Physics library>واحد 8

درس 2: حرکت هارمونیک ساده (با حساب) مقدمه ای برای حرکت هارمونیک حرکات هارمونیک قسمت 2 (حساب) حرکات هارمونیک قسمت 3 (بدون حساب) © 2023 آکادمی خان

مقدمه ای برای حرکت هارمونیک

0 امتیاز انرژی

حرکت هارمونیک به حرکتی اشاره دارد که یک تجارب جرم نوسان کننده هنگامی که نیروی ترمیم متناسب با جابجایی است ، اما در جهت های مخالف است. حرکت هارمونیک دوره ای است و می تواند توسط یک موج سینوسی با فرکانس و دامنه ثابت نشان داده شود. نمونه ای از این یک وزن تندرست در چشمه است. ایجاد شده توسط سال خان.

میخواهی وارد گفتگو شوی؟

مرتب سازی بر اساس: برتر رأی داد 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست مورتوزا عباس "چرا SAL اینقدر تأکید می کند." بیشتر

چرا SAL اینقدر بر سختی حساب تأکید می کند؟آیا یادگیری حساب برای درک فیزیک بسیار مهم است؟من فقط موفق شدم امتحانات ریاضی خود را در کلاس 10 بگذرانم و اکنون در یازدهم ریاضیات را ترک کردم (به جای آن ، بیوتکنولوژی را انتخاب کردم) در یازدهم ، اکنون قادر به درک این حساب در مورد چیست؟:/:/:/چگونه دانشجویی که نمی توانددرک مفاهیم اساسی جبر این مطالب را درک کرده است؟: "

دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • 1 نظر نظر در مورد پست مورتوزا عباس "چرا SAL اینقدر تأکید می کند."

رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 8 سال پیش ارسال شده 8 سال پیشپیوند مستقیم با پست جان نولن "SAL تأکید نمی کند." بیشتر

SAL تأکید نمی کند که حساب به اندازه ای که او از استفاده از حساب به دلیل عدم گیج کننده افرادی که آن را درک نمی کنند ، از استفاده از حساب جلوگیری می کند. فیزیک مطالعه نحوه عملکرد جهان است. به همین ترتیب برای هر کسی مهم است که درک خوبی از فیزیک داشته باشد که آیا آنها در ریاضی خوب هستند یا نه. به همین دلیل SAL هر زمان که برای بحث لازم نباشد ، از بحث در مورد حساب جلوگیری می کند. گفته می شود ، حل مشکلات فیزیک از این دست همان چیزی است که باعث شده است که ایساک نیوتن برای اختراع حساب در وهله اول باشد. نیوتن انواع مشاهدات تجربی حرکت را انجام داد ، اما او ابزارهای ریاضی برای توصیف آنچه می دید ، نداشت.(در آن مرحله ، درک احتیاطی از جبر تمام آنچه که نیوتن داشت و خودآموزی بود.) نیوتن از آزمایش های فیزیک خود استراحت کرد و نتایج وی را بررسی کرد. این امر باعث شد تا او جداول آنچه را که اکنون به عنوان مشتقات می شناسیم ، ایجاد کند.(بخاطر داشته باشید که نیوتن این ریاضیات را در پرواز اختراع کرده است ، بنابراین نمادی که امروز هنوز وجود نداشته ایم.) نیوتن همچنین متوجه شد که برای هر مشتق مبلغ مربوطه وجود دارد که می توان مشتق را بدست آورد. این امر به مفهوم آنچه ما اکنون به عنوان یک جدایی ناپذیر می دانیم منجر شد. فیزیکی که ما در این فیلم ها می خواهیم یاد بگیریم ، انگیزه اختراع حساب بود. حساب همه چیز در مورد حرکت است. پاسخ نهایی به سوال شما این است که برای یادگیری فیزیک نیازی به دانستن حساب کاربری ندارید اما این کمک می کند. خیلی کمک می کند.

1 نظر نظر در مورد پست جان نولن "SAL تأکید نمی کند." رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 12 سال پیش ارسال شده 12 سال پیشپیوند مستقیم به پست Naman Barman "چگونه بهار آمده است." بیشتر

چگونه بهار در نقطه 0 بالاترین سرعت یا بیشترین انرژی جنبشی را دارد؟آیا تمام چشمه ها همیشه در نیمه راه بالاترین سرعت خود را دارند؟

دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • 1 نظر نظر در مورد پست Naman Barman "چگونه بهار آمده است."

رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 12 سال پیش ارسال شده 12 سال پیشپیوند مستقیم به پست هانا براون "نقطه 0" Eque نامیده می شود." بیشتر

نقطه 0 نقطه تعادل نامیده می شود. بنابراین اگر تصور می کنید که یک چشمه فقط در آنجا نشسته است ، این نقطه 0. اگر آن توده را وصل کنید و اجازه دهید جاذبه آن را پایین بیاورد ، این A است ، و A انرژی بالقوه زیادی دارد زیرا بهار می خواهد به عقب برگردد. بهار به دلیل نیروی ترمیم کننده (بهار "بهاری" که بهار است) از 0 گذشته (جایی که سریعترین حرکت می کند و حداکثر انرژی جنبشی دارد) گزاف گویی خواهد کرد. سپس ب ه-a فشرده می شود ، جایی که انرژی پتانسیل بالایی دارد (زیرا اگر بهار را فشرده کنید ، به عقب برگشته است.) اساساً ، بهار می خواهد در 0 باشد زیرا این تعادل است ، و نیروی ترمیمی همیشه در تلاش استبه تعادل بروید ، اما نمی تواند. پاسخ سوال دوم شما بله است. این یک ویژگی اساسی حرکت هارمونیک ساده (آونگ نیز) است و همیشه به وجود خواهد آمد.

دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست پراشام شاه "نوسان اسیلاتیو چیست." بیشتر نوسان و رزونانس مرطوب چیست؟ دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست اندرو م "یک بهار و توده ای." بیشتر

یک بهار و توده با هم نوسان ساز ایجاد می کند. اصطکاک را اضافه کنید ، و یک نوسان ساز مرطوب دارید ، جایی که نوسانات با گذشت زمان کاهش می یابد.

هر نوسان ساز فرکانس طبیعی دارد که در آن می خواهد نوسان کند. اگر به آن فرکانس فشار بیشتری بدهید ، نوسانات بسیار بیشتری خواهید داشت. این رزونانس است.

دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست اسکندر کرام "در 5:24 برای چه کاری انجام می شود." بیشتر

5:24

فرمول کنار نمودار به چه معنی است؟f = kx ، و x (t) =؟همچنین COS در برابر کسین ایستاده است دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست Bobby1791 "نیرویی که توسط یک sp اعمال می شود." بیشتر

نیرویی که توسط یک چشمه روی یک توده اعمال می شود توسط مدل f_spring = kx داده می شود."K" بهار ثابت نامیده می شود و اندازه گیری سفتی بهار است."X" جابجایی چشمه از موقعیت تعادل آن است. علامت منفی نشان می دهد که بهار نیرویی را در جهت مخالف جابجایی اعمال می کند."x (t)" جابجایی از تعادل به عنوان تابعی از زمان است. و "cos" عملکرد کازین است.

دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 8 سال پیش ارسال شده 8 سال پیشپیوند مستقیم به پست Apaa A. V "نباید مستقل باشد." بیشتر

آیا نباید مؤلفه مستقل در محور X باشد؟بنابراین ، زمان باید در محور x باشد ، درست است؟من گیج شدم. آیا دارم اینجا چیزی را جا می اندازم؟

دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 8 سال پیش ارسال شده 8 سال پیشپیوند مستقیم به پست Dias Lim "بهار نمی چرخد." بیشتر بهار نمی چرخد ، بنابراین چرا فرمول از سرعت زاویه ای (امگا) در کنجین استفاده می کند؟ دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 10 سال پیش ارسال شده 10 سال پیشپیوند مستقیم به پست Saiprasadrm "آیا کسی می تواند توضیح دهد که چگونه w." بیشتر

آیا کسی می تواند توضیح دهد که چگونه می دانیم این یک عملکرد COS است؟این می تواند یک عملکرد دیگر باشد ، جایی که x (t) = 1 در t = 0 و x (t) = 0 ، در x = 1 و غیره به صورت دوره ای ، درست است؟

دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 9 سال پیش ارسال شده 9 سال پیشپیوند مستقیم به پست آخیلش آیر "ما اینجا آن را به عنوان یک cos می گیریم." بیشتر

ما در اینجا آن را به عنوان یک عملکرد COS در نظر می گیریم زیرا هیچ عملکرد دیگری را نمی دانیم که دوره ای است و چنین رفتار مهربانی را نشان می دهد.

دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 8 سال پیش ارسال شده 8 سال پیشپیوند مستقیم به پست Nonduduzo Innocentia "تفاوت Bt چیست." بیشتر تفاوت نوسان سازهای مکانیکی و غیر مکانیکی BTWN چیست؟ دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 8 سال پیش ارسال شده 8 سال پیشپیوند مستقیم به پست 尤銓譽 "نگاه کنید به اینجا. http: // چه." بیشتر اینجا نگاه کنhttp://whatis. techtarget. com/definition/oscillator دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 4 سال پیش ارسال شده 4 سال پیشپیوند مستقیم به پست Hassaanghazali "چرا علامت منفی وجود دارد." بیشتر چرا علامت منهای در f = kx وجود دارد؟چرا f = "-" kx؟ دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 4 سال پیش ارسال شده 4 سال پیشپیوند مستقیم به پست الکس "نیروی بهاری یک Res است." بیشتر نیروی بهار یک نیروی بازگرداندن است ، بنابراین همیشه با نیروهای کاربردی مخالف است ، از این رو علامت منفی. 1 نظر نظر در مورد پست الکس "نیروی بهار یک Res است." رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 7 سال پیش ارسال شده 7 سال پیشپیوند مستقیم به پست Suraj Dubey "چگونه مستقیماً انتخاب کردید." بیشتر چگونه مستقیماً f = -kx را بدون هیچ گونه مشخصات این نیرو انتخاب کردید؟ دکمه پاسخ به صفحه ثبت نام می رود • دکمه نظرات به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر 7 سال پیش ارسال شده 7 سال پیشپیوند مستقیم به پست کیتلین فیشر "این عبارت است." بیشتر

این عبارتی است که حاکم بر یک بهار است! این قانون هوک نامیده می شود. این به ما می گوید که اگر شما یک چشمه را کشیده یا فشرده کنید ، یک نیرو در تلاش برای مخالفت با آن کشش یا فشرده سازی (که تفسیر علامت منفی در سمت راست معادله است) عمل خواهد کرد. بنابراین ما انتظار داریم که نیرو در جهت مخالف هرگونه جابجایی "x" عمل کند.'k' فقط متناسب است.

دکمه نظر به صفحه ثبت نام می رود رای موافق دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پایین دکمه مدال ثبت نام را باز می کند پرچم دکمه مدال ثبت نام را باز می کند بیشتر

رونوشت ویدیویی

بیایید ببینیم که آیا می توانیم از آنچه در حال حاضر در مورد چشمه ها می دانیم استفاده کنیم تا کمی شهود در مورد چگونگی حرکت بهار با گذشت زمان داشته باشیم. و امیدوارم که کمی در مورد حرکت هارمونیک بیاموزیم. ما در واقع حتی کمی وارد دنیای معادلات دیفرانسیل خواهیم شد. و وقتی به آنجا رسیدیم ، دلهره نمی شویم. یا وقتی اتفاق می افتد فقط چشمان خود را ببندید. به هر حال ، بنابراین من یک بهار را ترسیم کرده ام ، مانند من در آخرین فیلم ها انجام داده ام. و 0 ، این نکته در محور x ، اینجاست که حالت استراحت طبیعی بهار است. و در این مثال من یک جرم ، توده M ، متصل به بهار دارم. و من رشته را کشیده ام. من اساساً آن را کشیده ام. بنابراین توده اکنون در نقطه A. نشسته است. پس چه اتفاقی برای این اتفاق می افتد؟خوب ، همانطور که می دانیم ، نیرو ، نیروی ترمیم کننده بهار ، برابر با منهای برخی از موقعیت های ثابت است. موقعیت X از A. شروع می شود ، بنابراین در ابتدا بهار به این روش عقب می رود ، درست است؟بهار به این روش عقب می رود. این سریعتر و سریعتر و سریعتر و سریعتر می شود. و ما آموخته ایم که در این مرحله انرژی بالقوه زیادی دارد. در این مرحله ، هنگامی که به حالت استراحت خود باز می گردد ، سرعت و انرژی جنبشی زیادی خواهد داشت ، اما انرژی بالقوه بسیار کمی دارد. اما پس از آن حرکت آن ادامه خواهد یافت ، و این بهار را در تمام مدت فشرده می کند ، تا زمانی که تمام آن انرژی جنبشی به انرژی بالقوه تبدیل شود. سپس روند دوباره شروع می شود. بنابراین بیایید ببینیم که آیا ما فقط می توانیم شهود را برای آنچه X به عنوان تابعی از زمان به نظر می رسد ، بدست آوریم. بنابراین هدف ما این است که X از t ، x را به عنوان تابعی از زمان بفهمیم. این هدف ما در این فیلم و احتمالاً چند مورد بعدی خواهد بود. بنابراین بیایید فقط یک شهود برای آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، بدست آوریم. بنابراین بگذارید سعی کنم X را به عنوان تابعی از زمان نمودار کنم. بنابراین زمان متغیر مستقل است. و شروع می کنم در زمان برابر با 0 است. بنابراین این محور زمان است. بگذارید محور x را بکشم. این ممکن است برای شما کمی غیرمعمول باشد ، برای من که محور X را در عمودی بکشید ، اما به این دلیل است که X متغیر وابسته در این شرایط است. بنابراین این محور x ، بسیار غیرمعمول است. یا می توانیم X از T را بگوییم ، فقط بنابراین می دانید X تابعی از زمان ، x از t است. و این وضعیت ، که من اینجا را ترسیم کرده ام ، این در زمان برابر با 0 است ، درست است؟بنابراین این در 0 است. بگذارید رنگ ها را تغییر دهم. بنابراین در زمان برابر با 0 ، موقعیت X جرم چیست؟خوب موقعیت X A است ، درست است؟بنابراین اگر این را ترسیم کنم ، این A. در واقع است ، بگذارید یک خط را در آنجا بکشم. این ممکن است مفید باشد. این A. A.

حساب اسلامي...
ما را در سایت حساب اسلامي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کامران فیوضات بازدید : 24 تاريخ : چهارشنبه 15 شهريور 1402 ساعت: 3:54